Meskalin.cz/Fórum/Co potřebují sukulenty k dobrému růstu?

Co potřebují sukulenty k dobrému růstu?

Jsem začátečník v pěstování sukulentů a chtěl bych se zeptat, co vlastně tyto úžasné rostlinky potřebují pro svůj zdravý a silný růst. Slyšel jsem, že je důležité mít správnou půdu, ale jaká je ta nejlepší? Mám používat speciální substrát nebo stačí běžná zemina? A co zálivka? Jak často by se měly zalévat, aby to nebylo moc nebo naopak málo? Vím, že sukulenty jsou odolné vůči suchu, ale jak poznám, kdy už potřebují vodu? Taktéž bych se zajímal o světlo. Je lepší je mít na přímém slunci, nebo je raději umístit do polostínu? Jak moc to ovlivňuje jejich růst a celkové zdraví? A co hnojení, je nutné? Jaké hnojivo by bylo nejlepší pro sukulenty a jak často bych je měl hnojit? Četla jsem něco o tom, že některé druhy sukulentů vyžadují specifické podmínky pro růst. Jak to bude s těmi méně známými druhy? Můžete mi také říct, jaký je nejlepší způsob, jak je množit? Děkuji všem za rady a tipy, určitě mi pomohou v začátcích s pěstováním těchto fascinujících rostlin!

169 slov
1.7 minut čtení
31. 5. 2023
Magdaléna Prokopová
Magdaléna Prokopová

Sukulenty jsou fajn, ale fakt mají své specifika. Co se týče půdy, tak potřebuješ něco propustného, ideálně kaktusový substrát, co se dá koupit v zahradnictví. Běžná zemina je moc těžká a může to udělat paseku. Zálivka je zásadní – zalévej až když je půda úplně suchá, což může být i jednou za týden, ale záleží na teplotě a vlhkosti. Když listy začnou vypadat měkce nebo sklopeně, tak to chce vodu. Světlo – většina sukulentů má ráda přímé slunce, ale pozor na spálení, obzvlášť v létě. Takže je dobrý je pomalu zvykat na slunce. Hnojení? Jo, ale spíš na jaře a v létě jednou za měsíc nějakým slabým hnojivem pro kaktusy. U méně známých druhů se radši podívej na jejich specifika, některé můžou mít jiné nároky. A množit? Nejlepší je řízkování – odřízneš list nebo stoněk a necháš zaschnout na vzduchu pár dní před zasazením. Snad to pomůže!