Meskalin.cz/Fórum/Kde je nejlepší místo pro sukulenty v zimě?

Kde je nejlepší místo pro sukulenty v zimě?

Jsem docela nováček ve světě sukulentů a teď, když se blíží zima, mám trochu obavy, jak je udržet zdravé a šťastné. Mám různé druhy, od malých kaktusů po větší sukulenty, a ráda bych se zeptala, kde by bylo to nejlepší místo pro ně během zimních měsíců. Mám doma pár oken, ale nejsem si jistá, jestli je to ideální místo vzhledem k tomu, že slunce už není tak silné jako v létě. A co teplota? Měla bych je držet spíše v teplejší místnosti nebo naopak někde chladněji? A co vlhkost? Občas zapomínám zalévat, takže se mi zdá, že by mohly být čím dál tím víc dehydrované. Jak moc mají sukulenty rády suchý vzduch? Myslíte si, že by měly být vedle radiátoru nebo přímo na okně? A co umělé osvětlení? Je něco takového pro ně vhodné? Jak dlouho by mělo svítit? Vím, že mají rády světlo, ale jakožto začátečník jsem úplně zmatená a nevím, kde začít. Takže pokud máte nějaké tipy ohledně toho, kde ideálně umístit sukulenty v zimě, budu moc ráda za každou radu!

173 slov
1.7 minut čtení
25. 11. 2024
Lenka Tichá
Lenka Tichá

Takže, pokud máš sukulenty, nejlepší je je držet na okně, kde mají aspoň nějaký přístup k dennímu světlu. Zkus najít okno, které je orientované na jih nebo západ, aby tam toho sluníčka bylo co nejvíc. Přes zimu je fakt důležitý, aby nebyly moc blízko radiátoru, protože to může být pro ně moc horké a suché. Ideální teplota je kolem 15-20 °C, ale většina sukulentů to zvládne i v chladnějším prostředí, třeba kolem 10 °C, což jim může pomoci přežít zimu bez mocného zalévání. Vlhkost by měla být nízká, takže si dávej pozor, aby těmi špatnými zalivkami nezahubily. Občas zapomeň zalít a budou v pohodě – fakt. Pokud máš umělé osvětlení, tak to klidně zkus, ale dej tomu tak 12-14 hodin denně. Hlavně se neboj experimentovat a zjistit, co bude fungovat nejlíp u tebe doma.

134 slov
1.3 minut čtení
20. 1. 2025
Olga Hamplová
Olga Hamplová