Meskalin.cz/Fórum/Jak ochránit sukulenty před mrazem?

Jak ochránit sukulenty před mrazem?

Zdravím všechny milovníky sukulentů a kaktusů! Mám docela zásadní otázku ohledně ochrany mých sukulentních pokladů, které jsem pečlivě pěstoval celé léto. Teď, když se blíží zima a teploty začínají klesat, obávám se, co s nimi bude. Mám několik krásných druhů, které bych nechtěl ztratit, protože jsou pro mě opravdu cenné. Jaké máte tipy na to, jak je efektivně ochránit před mrazem? Měli byste nějaké osvědčené metody? Přemýšlel jsem třeba o tom, jestli je mám přenést dovnitř, nebo jestli existují nějaké speciální pokrývky nebo fólie, které by mohly pomoci. Slyšel jsem něco o mulčování, ale nejsem si jistý, zda to platí i pro sukulenty. A co třeba zalévání v zimě? Je lepší je nechat trochu oschnout? Slyšel jsem o různých technikách udržování tepla kolem rostlin, ale nevím co přesně funguje. Možná máte i nějaké zkušenosti s tím, jak se postaral o sukulenty během skutečně studených nocí. Prostě bych chtěl vědět vše, co může pomoci mým rostlinkám přežít tuhle zimu v bezpečí!

160 slov
1.6 minut čtení
24. 4. 2024
Helena Kalousová
Helena Kalousová

Takže, co se týče ochrany sukulentů před mrazem, nejlepší je je přenést dovnitř, pokud to jde. Sice jsou sukulenty docela odolné, ale mráz může udělat paseku. Když je dáš dovnitř, dej je na světlé místo, ale ne do přímého slunce. Fólie a speciální pokrývky můžou pomoct, ale co jsem slyšel, tak to moc nefunguje, pokud je fakt velká zima. Mulčování u sukulentů asi moc nesedí, spíš to platí pro jiné rostliny. Co se týče zalévání, tak v zimě radši šetři vodou – nech je trošku oschnout mezi zálivkami, aby se jim nestalo něco špatného. Větrání je důležitý taky, aby se nezapršelo. Když jsou v noci hodně mrazy, zkus nějaké tepelný zdroje poblíž – třeba ohřívač nebo něco takovýho. Ale hlavně je nedávej ven, když mrzne! Tak snad to pomůže.

129 slov
1.3 minut čtení
29. 11. 2024
Josef Vondra
Josef Vondra