Meskalin.cz/Fórum/Jaké exotické rostliny se hodí do malé zahrady?

Jaké exotické rostliny se hodí do malé zahrady?

Zdravím všechny milovníky rostlin! Rozhodla jsem se, že bych chtěla do své malé zahrádky přidat nějaké exotické rostliny, ale úplně nevím, které by byly vhodné. Mám na mysli něco, co není příliš náročné na péči, protože jsem spíš začátečník a nemám moc zkušeností. Ráda bych tam měla nějaké rostlinky, které dodají zahradě trochu toho tropického nádechu, ale zároveň aby se mi tam vešly a vypadaly hezky. Uvažovala jsem třeba o kaktusech, ale nejsem si jistá, jestli jsou pro malý prostor to pravé. Co říkáte na sukulenty? Mohou být dobrá volba? A co třeba nějaké barevné květiny nebo zajímavé listnaté rostliny? Měla bych se zaměřit na určité druhy podle toho, jakou mám sluneční expozici? Je lepší mít je v květináčích, nebo je rovnou sázet do země? Budu vděčná za jakékoli tipy nebo vaše zkušenosti s pěstováním exotických rostlin, které se hodí do menších prostor. Jaké konkrétní druhy byste doporučili a jak je to s jejich péčí? Děkuji moc za pomoc!

159 slov
1.6 minut čtení
17. 3. 2023
Lucie Průchová

Takže, když mluvíme o exotických rostlinách do malé zahrady, určitě doporučuju sukulenty. Jsou super snadný na péči a vypadají fakt hezky. Můžeš mít různé druhy, co mají barevný listy nebo zvláštní tvary. Kaktusy taky můžou být fajn, ale občas potřebujou víc slunce a místa, takže bacha na to.

Pokud máš slunný místo, zkus nějaký barevný květiny jako je bougainvillea nebo ibišek, ty dodaj tropický vibe a většinou se dají pěstovat v květináčích. Co se týče sázení, květináče jsou skvělá volba – můžeš je přesouvat podle potřeby a hned vidíš, co funguje a co ne.

Určitě si dej pozor na zálivku – víc než mírně, jinak ti to uhnívá. Ať se daří!

111 slov
1.1 minut čtení
26. 12. 2023
Alena Coufalová