Meskalin.cz/Fórum/Mohu pěstovat sukulenty a kaktusy dohromady?

Mohu pěstovat sukulenty a kaktusy dohromady?

Vždycky mě zajímalo, jak to vlastně je s pěstováním sukulentů a kaktusů. Obě tyto rostliny vypadají tak hezky a mají tolik různých tvarů a barev, že by bylo fajn mít je pohromadě. Jenže si říkám, jestli se to vůbec dá. Jsem začátečník, takže se mi do hlavy hrnou otázky, jako jaké mají nároky na světlo, vodu nebo substrát. Vím, že obě preferují suché prostředí, ale je tam nějaký rozdíl? A co hnojení? Myslím, že bych chtěl mít obě skupiny rostlin vedle sebe v jedné nádobě, aby to vypadalo pěkně a zároveň s tím neměl žádné potíže. Zajímá mě, jestli si vzájemně nebudou překážet nebo jestli si nebudou konkurovat o živiny. Mám strach, že když je dám dohromady, tak jeden druh udusím nebo naopak přehnojím. Jaký máte názor vy? Máte někdo zkušenosti s pěstováním sukulentů s kaktusy v jednom květináči? Jaké druhy rostlin byste doporučili kombinovat? Dají se třeba nějaké sukulenty pěstovat spolu s kaktusy bez obav? A co substrát, má být stejný pro obě skupiny, nebo by se mělo něco lišit? Rád bych znal vaše názory a tipy, protože si nechci zkazit pěknou sbírku a zároveň bych chtěl mít prostor pro více druhů rostlin. Díky moc za všechny rady!

199 slov
2 minut čtení
24. 1. 2024
Daniel Macek

Hele, pěstovat sukulenty a kaktusy dohromady je v pohodě, většinou si nebudou překážet. Obě mají podobné nároky na světlo, teplo a hlavně vodu. Důležité je pořádně odvodněný substrát, takový ten speciální pro sukulenty a kaktusy. Co se týče hnojení, stačí to dělat jednou za měsíc během vegetačního období a je to.
Můžeš zkusit kombinovat třeba agáve s nějakým kaktusem, nebo echeverii s jiným sukulentem. Jen pozor na to, aby si nebraly moc živin – prostě dej do květináče rostliny, který nemají moc velký kořenový systém.