Meskalin.cz/Fórum/Jaká výška stojanu je ideální pro kaktusy?

Jaká výška stojanu je ideální pro kaktusy?

Jsem docela nováček ve světě kaktusů a sukulentů a mám takovou otázku ohledně výšky stojanu, na kterém bych chtěl své rostlinky umístit. Při pěstování kaktusů jsem slyšel, že správná výška stojanu může hodně ovlivnit růst a zdraví těchto fascinujících rostlin. Rád bych věděl, jakou výšku bych měl zvolit, aby se kaktusy cítily co nejlépe. Je lepší mít kaktusy níž, nebo je mám vystavit výše, aby měly dostatek světla? Mám doma okno, které je poměrně nízko, ale nevím, jestli by to mělo vliv na to, jak vysoko by měl být stojan. A co teplota? Mohlo by to mít nějaký dopad na to, jestli stojan umístím do výšky nebo níž? Zajímá mě také, jestli existují nějaké doporučení ohledně toho, jak daleko od okna by měl být stojan. Obzvlášť teď na podzim, kdy slunce svítí jinak než v létě, bych rád předešel případnému spálení nebo nedostatku světla. Také přemýšlím nad tím, jak velikost kaktusů ovlivňuje jejich umístění. Má smysl mít menší kaktusy níž a větší výš? Jak jste to řešili vy? Budu vděčný za jakékoliv rady a tipy ohledně ideální výšky pro stojan kaktusů.

181 slov
1.8 minut čtení
6. 8. 2022
Lenka Hájková