Meskalin.cz/Fórum/Jak často by měl začátečník zalévat kaktusy?

Jak často by měl začátečník zalévat kaktusy?

Chtěla bych se zeptat, jak často by měl začátečník zalévat kaktusy, protože mám pocit, že v tom mám zmatek. Kaktusy jsou přece známé tím, že potřebují málo vody a vydrží v suchu dlouho, ale zároveň jsem slyšela, že když je nebudu zalévat dostatečně, tak mohou uhynout. Jaký je tedy správný rytmus? Vím, že to závisí na mnoha faktorech, jako je druh kaktusu nebo roční období, ale co když jsem úplný nováček a nevím, jak to všechno poznat? Mám je zalévat jednou týdně nebo spíš jednou za měsíc? A co když je léto nebo zima, mění se to nějak? A co když je kaktus v květináči s propustnou půdou? Jak moc to ovlivňuje frekvenci zalévání? Ráda bych se ujistila, že jim dám dostatek vody, ale nechci je také přelívat a způsobit jim škodu. Jaké jsou vaše zkušenosti s touto problematikou? Jak jste se to naučili vy sami? Děkuji za jakékoli rady.

150 slov
1.5 minut čtení
19. 3. 2024
Veronika Světlíková

Zalévání kaktusů může být fakt tricky, zvlášť pro začátečníka. Obecně platí, že kaktusy potřebují vodu jen zřídka, protože jsou přizpůsobené suchým podmínkám. V létě, když rostou, tak je dobrý je zalévat tak jednou za 2-4 týdny, ale záleží na teplotě a vlhkosti. V zimě, kdy spí, stačí třeba jednou za měsíc nebo ještě méně. Hlavně si dej pozor na to, aby substrát mezi zaléváním pořádně proschnul – to je důležitý. Když máš kaktus v propustné půdě, tak to pomáhá hodně, protože voda rychleji odtéká a kořeny nedostanou šanci uhnívat. Když nevíš, jestli máš zalévat, tak radši počkej. Kaktusy se dají snadno přehlcovat vodou. Takže pokud si nejsi jistá, radši vynech nebo zalej míň. Držím ti palce s kaktusy!

118 slov
1.2 minut čtení
8. 10. 2024
Eva Jarošová