Meskalin.cz/Fórum/Můžu si pěstovat exotickou bylinu na balkoně a co k tomu potřebuji?

Můžu si pěstovat exotickou bylinu na balkoně a co k tomu potřebuji?

Zajímalo by mě, jestli je možné pěstovat nějakou exotickou bylinu na balkoně. Mám omezený prostor a chci se zaměřit na něco, co nebude moc náročné na péči, ale zároveň bude mít zajímavou chuť nebo vůni. Jsem úplný začátečník, takže bych potřeboval vědět, jaké konkrétní podmínky musím splnit. Co všechno bych měl mít připravené? Myslíte, že je třeba koupit speciální zeminu nebo hnojivo? Jak je to s množstvím slunce - potřebují exotické bylinky hodně světla? A co zálivka? Kolikrát týdně je potřebuji zalévat? Mám strach, abych je nezalil moc nebo málo. Také mě zajímá, jestli by bylo dobré začít s nějakou konkrétní bylinkou, která je pro pěstování na balkoně vhodná. A nakonec, co když se objeví nějaké škůdce? Jak se o ně postarat? Předem děkuji za rady a tipy!

128 slov
1.3 minut čtení
25. 5. 2024
Miroslava Sedláčková

Pěstování exotických bylin na balkoně je super nápad! Můžeš zkusit třeba bazalku, koriandr nebo mátu, ty jsou docela nenáročné. Co se týče prostoru, stačí ti malý květináč, ideálně alespoň 20 cm hluboký. Určitě zainvestuj do kvalitní zeminy, ideálně univerzální substrát nebo speciální pro bylinky. Hnojivo není nutné hned na začátku, ale můžeš zkusit tekuté hnojivo po pár týdnech, až rostlinky trochu vyrostou.

Co se slunce týče, většina bylin miluje světlo, takže umístění na jižní nebo jihozápadní straně je ideální. Snaž se je zalévat pravidelně, ale pozor na přemokření! Zkus to tak každé 2-3 dny, ale koukni na půdu – jestli je suchá, dej jim vodu.

Když se objeví škůdci (třeba mšice), můžeš použít mýdlový roztok nebo něco přírodního. A neboj se experimentovat a učit se za pochodu. Hodně štěstí!

129 slov
1.3 minut čtení
27. 10. 2023
Eliška Štěpánová