Meskalin.cz/Fórum/Jak správně pěstovat kaktus Lophophora v bytě?

Jak správně pěstovat kaktus Lophophora v bytě?

Potřebovala bych poradit ohledně pěstování kaktusu Lophophora, protože jsem naprostý začátečník a chci se ujistit, že dělám všechno správně. Mám doma docela málo světla, takže nevím, jestli tyhle kaktusy snesou i slabší osvětlení, nebo jestli je lepší je dávat na okno. Jaké je ideální místo v bytě pro tento kaktus? Kromě světla mě také zajímá, jak často bych měla zalévat. Slyšela jsem, že Lophophora nemá ráda přemokření, ale jak zjistit, kdy už má žízeň? A co se týče substrátu, existuje nějaký speciální typ půdy, který by byl pro něj nejlepší? Nebo stačí obyčejná hlína? A co hnojení? Je nutné ho hnojit, nebo si kaktus vystačí s tím, co mu dám při přesazování? Určitě bych také chtěla vědět, jestli se Lophophora dá množit, a pokud ano, jak na to. Jaké jsou nejlepší podmínky pro klíčení semen? Když už mluvím o semenech, kde je vůbec sehnat? Kromě toho jsem slyšela, že Lophophora může být citlivá na škůdce. Jaké jsou nejčastější problémy a jak jim předejít? Budu moc ráda za jakékoli tipy a rady od těch, kteří už mají zkušenosti s pěstováním tohoto úžasného kaktusu.

182 slov
1.8 minut čtení
15. 12. 2023
František Šulc