Meskalin.cz/Fórum/Můžu sukulenty pěstovat na stíně, nebo potřebují hodně světla?

Můžu sukulenty pěstovat na stíně, nebo potřebují hodně světla?

Zdravím všechny milovníky rostlin! Mám takový dotaz ohledně pěstování sukulentů. Jsem začátečník a zatím jsem se do toho moc nepustil, ale láká mě mít doma nějaké ty krásné sukulenty. Jenže mám takové trochu temnější místo v bytě, kde si myslím, že by byly fajn. Četl jsem, že sukulenty mají rády slunce, ale co když je nemám kam dát na přímé světlo? Může to být problém? Zvládnou fungovat i v mírně stinném prostředí, nebo jim to může ublížit? Jak moc toho světla vlastně potřebují? Mám strach, že když je dám na okno, tak bych je mohl spálit. Je možné, aby prospívaly i na místech, kde nemám moc slunečního svitu? Jaký druh sukulentů by třeba mohl být vhodný pro stinnější podmínky? Hledám nějaké tipy a rady od těch, kteří už s tím mají nějaké zkušenosti. Budu rád za každou informaci!

138 slov
1.4 minut čtení
15. 5. 2022
Ondřej Hlávka

Sukulenty většinou potřebují dostatek světla, ale některé se dají pěstovat i na mírně stinných místech. Pokud máš opravdu temné místo, tak to může být problém. Většina sukulentů má ráda přímé sluneční světlo, což jim pomáhá růst a udržovat pěknou barvu. Můžeš zkusit například Haworthie nebo některé druhy Sansevierií, ty snesou méně světla. Ale i tak je dobrý nápad je občas dát na světlo, aspoň na pár hodin denně. Pokud je dáš blízko okna, tak je můžeš chránit před přímým sluncem třeba nějakým závěsem, aby se nespálily. Hlavně sleduj, jak se rostlinky chovají – pokud budou blednout nebo se vytahovat, znamená to, že potřebují víc světla.

105 slov
1.1 minut čtení
22. 5. 2024
Eliška Vlková