Meskalin.cz/Fórum/Jak poznám, že mám na sukulentech škůdce?

Jak poznám, že mám na sukulentech škůdce?

Chtěl bych se zeptat, jak vlastně poznám, že moje sukulenty mají nějaké škůdce. Mám několik druhů a začínám si všímat, že některé z nich nevypadají úplně zdravě. Listy se mi zdají být trošku matné a občas na nich vidím takové jemné pavučinky nebo skvrny. Je to normální nebo by to mohlo znamenat, že tam jsou nějaké malé potvůrky? Vím, že škůdci jako mšice nebo svilušky dokážou nadělat pěknou paseku, ale jak je vůbec odhalit? Může mi někdo poradit, na co si mám dávat pozor? Co kdybych našel na rostlinách třeba drobné černé tečky nebo něco, co vypadá jako moučný hmyz? Jaký je nejlepší postup, pokud zjistím, že škůdci jsou skutečně tam? Mohu to nějakým způsobem léčit doma nebo musí jít rostlina hned ven? Jsem docela nováček v pěstování sukulentů a nechci je zahubit právě kvůli nějakým parazitům. Děkuji za všechny tipy a rady!

143 slov
1.4 minut čtení
24. 7. 2024
Zdeňka Dobiášová

Ty pavučinky a matné listy fakt můžou znamenat, že máš nějaký problém. Svilušky dělají takový jemný pavučinky, takže jestli je vidíš, tak to je špatně. Černý tečky by mohly být mšice nebo i něco jinýho, co se nehezkýmu rostlinám dost nevyplácí. Moučný hmyz vypadá jako bílé chomáčky, to taky není dobrý znak. Zkus rostliny pořádně prozkoumat, jestli na nich něco neleze. Pokud fakt najdeš škůdce, můžeš zkusit nějaký přírodní insekticid nebo mýdlový roztok. Dobrý je to přestěhovat na jiný místo, aby se to nerozšířilo. Nenechávej je venku moc dlouho, ale sleduj je pořádně a hlavně nepřeháněj s vodou, to škůdcům taky nahrává. Držím palce!

104 slov
1 minut čtení
14. 5. 2024
Anna Kopecká