Meskalin.cz/Fórum/Můžu použít běžnou zeminu pro sukulenty?

Můžu použít běžnou zeminu pro sukulenty?

Zdravím všechny milovníky sukulentů a kaktusů! Mám takový dotaz ohledně pěstování těchto úžasných rostlin. Jsem relativně nováček v této oblasti a chci se ujistit, že dělám všechno správně. Vím, že sukulenty potřebují specifické podmínky, co se týče půdy, ale teď mě napadlo, jestli by bylo možné použít běžnou zahradnickou zeminu pro sukulenty? Přemýšlím o tom, protože mám doma několik pytlíků klasické zeminy, kterou jsem koupila na jaře, a chtěla bych ji zkusit využít. Ale nejsem si jistá, jestli by to bylo pro tyto rostliny vhodné. Slyšela jsem, že sukulenty potřebují dobrou drenáž a že běžná zemina může zadržovat příliš mnoho vlhkosti, což by mohlo vést k hnilobě kořenů. Zároveň bych se ráda ujistila, že moje rostliny dostanou všechny potřebné živiny. Také mě zajímá, jestli je dobré smíchat tu obyčejnou zeminu s něčím jiným, třeba s pískem nebo perlitem. Máte někdo zkušenosti s tímto tématem? Jaké jsou vaše tipy pro přípravu půdy pro sukulenty? Budu moc ráda za jakékoli rady a zkušenosti! Děkuji předem!

163 slov
1.6 minut čtení
28. 5. 2022
Jiří Volf

K běžný zahradnický zemině bych byl opatrnej. Sukulenty fakt potřebujou dobrou drenáž, jinak ti rychle uhynou. Ta klasická zemina většinou zadržuje vodu, což pro tyhle rostliny není ideální. Pokud už tu zeminu máš, tak ji určitě smíchej s pískem nebo perlitem, aby se zlepšila drenáž a vzdušnost. Takový poměr 1:1 by mohl být fajn. Můžeš taky přidat trošku štěrku, to by mohlo pomoct. Hlavně pozor na přelití, to je častá chyba u sukulentů.

73 slov
0.7 minut čtení
17. 10. 2024
Luboš Janků