Meskalin.cz/Fórum/Jaký substrát je nejlepší pro kaktusy?

Jaký substrát je nejlepší pro kaktusy?

Zdravím všechny milovníky kaktusů! Mám pár otázek ohledně substrátu pro tyto krásné rostlinky. Jsem začátečník a pořád se snažím zjistit, co je pro mé kaktusy to nejlepší. Vím, že kaktusy potřebují dobrou drenáž, ale jaký typ substrátu byste doporučili? Slyšel jsem o různých směsích, jako jsou ty s pískem, perlitem nebo třeba kokosovým vláknem. Také mě zajímá, jestli je lepší kupovaný substrát nebo si ho raději smíchat sám doma. Co třeba poměr jednotlivých složek? A co hnojivo? Jak často by se mělo hnojit v takovém substrátu? Jsem opravdu zvědavý, jaké máte zkušenosti a rady, protože bych rád svým kaktusům dopřál to nejlepší prostředí pro růst. Děkuji za jakékoli tipy a rady!

111 slov
1.1 minut čtení
23. 8. 2024
Dominik Šafařík

Substrát pro kaktusy by měl být super propustný, jinak hrozí, že se jim udělají kořeny. Můžeš zkusit směs s pískem, perlitem nebo i štěrkem, což je skvělá volba. Z vlastních zkušeností doporučuji třeba 50% zeminy pro sukulenty, 30% písku a 20% perlitu. Kupovaný substrát na kaktusy je fajn, ale doma smíchaný ti umožní víc si to přizpůsobit. Hnojit bych začal od jara do léta, třeba jednou za měsíc. Když to přeženeš s vodou nebo hnojením, tak kaktus umře rychle. Takže hlavně opatrně!

82 slov
0.8 minut čtení
17. 12. 2023
Aleš Vašek

Takže, substrát pro kaktusy by měl mít hlavně dobré odvodnění. Můžeš si pořídit hotovou směs určenou na kaktusy, ale klidně můžeš zkusit smíchat něco doma. Mě se osvědčila kombinace klasického substrátu s pískem, perlitem a trochou štěrku. Takže třeba 2 díly substrátu, 1 díl písku a 1 díl perlitu. Když to dáš do květináče, nezapomeň na drenážní otvor.