Meskalin.cz/Fórum/Co dělat, když má kaktus seschlé trny v zimě?

Co dělat, když má kaktus seschlé trny v zimě?

Na mém kaktusu jsem si všiml, že v zimě začaly sesychat trny a nevím, co s tím dál. Vypadá to hrozně a bojím se, že by mohl umřít. Mám ho doma na okně, kde je celkem světlé, ale teď, když je venku zima, tak jakoby slunce ani moc nevyšlo a já nevím, jestli mu mám dávat víc vody nebo naopak méně. Četla jsem, že kaktusy by se měly zalévat méně v zimě, ale jak to udělat, když vypadá tak smutně? Myslíte, že mu škodí nízká vlhkost vzduchu? Co mám dělat, aby se mu znovu dařilo? Mám ho přesunout na jiné místo, nebo ho nějak přikryt? A co hnojivo? Mám mu dávat nějaké speciální na zimu? Jsem celkem začátečník a nevím si rady. Jak poznám, jestli je příčinou sesychání trnů něco jiného? Může to být třeba škůdcem nebo nemocí? Prosím o radu, co všechno můžu zkusit udělat. Každá odpověď mi pomůže!

150 slov
1.5 minut čtení
1. 3. 2021
Bedřich Janda

Tak to vypadá, že tvůj kaktus může mít problémy s péčí, zejména teď v zimě. Kaktusy se většinou nezalévají, dokud nejsou v období vegetace, což je jaro a léto. V zimě bys měl zalévat minimálně, klidně jednou za měsíc nebo i méně, pokud máš pocit, že je substrát ještě vlhký. S tím sesycháním trnů to může být i nedostatek světla, zvlášť když venku svítí slunce míň. Zkus ho přesunout na místo s víc světlem, ale pozor na přímé slunce, může se spálit.

Ohledně vlhkosti vzduchu – většina kaktusů snáší suchý vzduch, ale pokud je moc sucho, může to ovlivnit jejich vzhled. Hnojivo se v zimě moc nedává, klidně počkej na jaro.

A co se týká škůdců nebo nemocí – zkontroluj ho pořádně. Pokud má na sobě nějaké skvrny nebo pavučinky, tak to může být problém. Když si nejseš jistý, klidně mu zkus trošku umýt trny vodou.

V podstatě – méně vody, víc světla a čekat do jara s hnojením. Uvidíš, jak se mu povede.

164 slov
1.6 minut čtení
20. 1. 2024
Jiří Sýkora