Meskalin.cz/Fórum/Jak chránit kaktusy před mrazem v zimě?

Jak chránit kaktusy před mrazem v zimě?

Mám doma několik kaktusů a sukulentů a dost mě trápí, co s nimi dělat v zimě. Jsem v tomhle úplný začátečník a slyšel jsem, že kaktusy jsou docela odolné rostliny, ale mráz je dokáže dost potrápit. Chtěl bych se zeptat, jakou ochranu bych měl zvolit, abych zajistil, že moje kaktusy přežijí zimu bez úhony. Existují nějaké osvědčené metody, které bych mohl použít? Například, mám je raději přenést dovnitř, nebo je jen zakrýt nějakým materiálem? Je lepší je dát na okno nebo do temnějších místností? Jak moc teplota ovlivňuje jejich růst a zdraví během zimních měsíců? A co zavlažování? Měl bych je zalévat i v zimě, nebo ne? Rád bych věděl, jaké jsou nejlepší tipy pro ochranu kaktusů před chladem a jak jim poskytnout nejlepší podmínky na přežití zimních měsíců. Díky za každou radu!

133 slov
1.3 minut čtení
4. 12. 2023
Monika Hradilová

Kaktusy a sukulenty fakt nejsou moc na zimu, takže je dobrý je dostat dovnitř, pokud můžeš. Ideální je místo, kde je světlo, ale ne přímý slunce, tak okno na sever nebo východ by mohlo být fajn. Měla bys je chránit před mrazem, klidně je dávat kousek od okna a zakrýt nějakou dekou nebo igelitem pokud je zima drsná. Zavlažování v zimě? To se moc nedoporučuje, kaktusy toho moc nepotřebujou. Stačí jednou za měsíc, maximálně dvakrát. A teplota? No, tak 10-15 stupňů by mělo být OK, pod 5 už to začíná být problém. Hlavně je nenechávej někde, kde jsou průvody, protože to jim fakt nesvědčí. Takže shrnutí - dovnitř, světlo ale ne moc slunce, míň vody a teplo. Držím palce!

119 slov
1.2 minut čtení
7. 1. 2025
Lucie Horáková