Meskalin.cz/Fórum/Kde sehnat speciální substrát pro sukulenty?

Kde sehnat speciální substrát pro sukulenty?

Zdravím všechny milovníky sukulentů a kaktusů! Mám dotaz ohledně pěstování těchto úžasných rostlin. Jsem nováček v této oblasti, ale už teď se mi doma sešlo několik druhů succulents a cítím, že potřebuji pro ně ten správný substrát. Vím, že sukulenty potřebují něco speciálního, co zajistí dobré odvodnění a zároveň i výživu. Mám pocit, že běžný květinový substrát nebude to pravé ořechové. Tak bych se chtěl zeptat, kde byste doporučili sehnat kvalitní substrát přímo určený pro sukulenty? Je lepší hledat v nějakých specializovaných obchodech zaměřených na rostliny, nebo existují dobré možnosti třeba na internetu? Možná máte i zkušenosti s různými značkami substrátu a víte, co funguje nejlépe? Nebo je možné si substrát vyrobit doma z běžně dostupných ingrediencí? Budu rád za jakékoliv tipy a rady, které mi pomohou udělat mým malým zeleným kamarádům to nejlepší prostředí. Díky moc!

137 slov
1.4 minut čtení
23. 9. 2021
Miroslav Vaculík

Speciální substrát pro sukulenty se dá sehnat v různých obchodech. Zkus zajít do specializovaných květinářství nebo zahradnictví, tam většinou mají dobrý výběr. Někdy se dají najít i hotové směsi pro sukulenty a kaktusy, které už mají správný poměr písku, perlitu a rašeliny. Pokud raději nakupuješ online, mrkni na eshopy zaměřené na rostliny, nebo třeba na velké tržiště.

Když chceš ušetřit, můžeš si substrát vyrobit doma. Stačí smíchat obyčejný zahradní substrát s pískem a trochou perlitu, aby to dobře odvodnilo. Tohle moc funguje a je to celkem levné. Zkusit můžeš i přidat trochu drceného vápence pro lepší pH.

Osobně jsem měl dobré zkušenosti s substrátem od značky Florasystem nebo třeba Substral. Je fajn mít na paměti, že sukulenty nemají rády přemokření, tak je fakt důležité, aby substrát byl správně propustný. Tak hodně štěstí s pěstováním!

134 slov
1.3 minut čtení
24. 8. 2024
Kamila Kubíková