Meskalin.cz/Fórum/Jak na odvodnění v teráriu pro sukulenty?

Jak na odvodnění v teráriu pro sukulenty?

Potřebuji poradit ohledně odvodnění v teráriu, které chci udělat pro své sukulenty. Mám pár druhů, které milují slunce a suché prostředí, ale bojím se, že když je dám do terária, tak tam bude moc vlhko a uhníjou. Už jsem slyšel o různých technikách, ale nejsem si jistý, jak to správně udělat. Zajímalo by mě, kolik vrstvy bych měl mít a co přesně použít na dno. Napadlo mě třeba použít nějaké kamínky nebo keramzit, ale nevím, jestli to bude stačit. A jak moc hluboké by to odvodnění mělo být? Myslím, že nějakých 5 cm by už mohlo stačit, ale pak mě zajímá, jestli potřebuji mezi ty kameny dávat ještě nějakou geotextilii nebo něco podobného. Slyšel jsem, že to pomáhá oddělit substrát od vody, ale nemám s tím žádné zkušenosti. Mám také obavy o teplotu a světlo v teráriu – jestli to nebude příliš horké nebo naopak studené pro ty sukulenty. Jaký máte názor na osvětlení? Mám použít LED světla nebo raději normální zářivky? Když už mluvíme o substrátu, co doporučujete použít pro sukulenty v teráriu? Mám doma nějakou univerzální zeminu a písek, tak nevím, jestli to bude ideální spojení. Budu vděčný za každou radu nebo zkušenost s odvodněním a celkovou péčí o sukulenty v uzavřeném prostoru. Děkuji!

206 slov
2.1 minut čtení
4. 12. 2024
Tomáš Zeman

Odvodnění pro sukulenty v teráriu je fakt důležitý, jinak ti uhníjou. Já bych volil takhle: na dno dej nějaké kamenivo nebo keramzit, klidně 5 cm jak říkáš. Mělo by to být dost hluboké, aby se tam voda mohla schovat. Mezi kameny a substrát dej geotextílii – ta pomůže oddělit vodu od půdy a sníží riziko plísní.

Pokud jde o substrát, doporučuji směs s křemičitým pískem a nějakou dobrou zeminou pro sukulenty. Ta univerzální zemina může být ok, ale přidej víc písku, ať to líp odvodňuje.