Meskalin.cz/Fórum/Jak zabránit plesnivění půdy v teráriu se sukulenty?

Jak zabránit plesnivění půdy v teráriu se sukulenty?

Mám doma terárium plné sukulentů a snažím se o to, aby moje rostliny vypadaly co nejlépe. Mám ale problém s plesnivěním půdy, což mi dělá starosti. Plesnivá půda nevypadá dobře a určitě není zdravá pro moje sukulenty. Zkoušel jsem různé techniky, jak tomu zabránit, ale zatím to nebylo moc úspěšné. Mám pocit, že příliš zalévám, ale zároveň se obávám, že pokud budu zalévat méně, sukulenty budou trpět suchem. Jaký je vlastně správný způsob zalévání pro sukulenty v teráriu? Je lepší mít terárium otevřené nebo zavřené? A co substrát? Jaký typ by byl nejlepší, aby se předešlo plesnivění? Slyšel jsem o různých směsích a přísadách do půdy, které pomáhají udržet vzdušnost a odvodnění. Mohli byste mi doporučit konkrétní složení substrátu pro sukulenty? A co hnojivo? Používáte nějaké speciální hnojivo, které by mohlo pomoct udržet půdu zdravou? Všechna tato témata mě zajímají a rád bych se dozvěděl více, abych mohl svým rostlinám poskytnout to nejlepší prostředí. Takže jak zabránit plesnivění půdy v teráriu se sukulenty?

163 slov
1.6 minut čtení
24. 2. 2024
Bedřich Navrátil

Plesnivění půdy v teráriu se sukulenty je fakt běžný problém a většinou to jde ruku v ruce s přemokřením. Sukulenty mají rády sušší prostředí, takže je fakt důležitý najít správnej balanc při zalévání. Zkus zalévat jen jednou za čas, když je substrát úplně suchý. Otevřené terárium by mohlo být lepší, protože tím se zvyšuje cirkulace vzduchu a snižuje vlhkost.

Co se týče substrátu, doporučuji nějakou směs, co má hodně písku nebo perlitu, aby byla vzdušná a dobře odvodněná. Můžeš zkusit směs pro kaktusy nebo si udělat vlastní s pískem a kompostem v poměru 2:1. Hnojivo moc nepraktikuju, ale pokud chceš, tak nějaký tekutý hnojivo pro sukulenty na jaře by mohlo stačit, ale nedávej ho moc často.