Meskalin.cz/Fórum/Jak dlouho trvá, než vyklíčí semena kaktusů?

Jak dlouho trvá, než vyklíčí semena kaktusů?

Zajímalo by mě, jak dlouho obvykle trvá, než vyklíčí semena kaktusů? Slyšel jsem, že to může být dost variabilní a záleží na různých faktorech jako je druh kaktusu nebo podmínky, ve kterých je pěstujeme. Vím, že některé druhy klíčí rychleji než jiné, ale jak moc se to může lišit? A co všechno bysme měli vzít v potaz, když se snažíme o správnou klíčivost? Je dobré mít semena vystavená slunečnímu světlu, nebo je lepší je držet spíš ve stínu? Jakou zálivku doporučujete - hodně vody, nebo spíš jen trochu a častěji? A co teplota a vlhkost, jak moc to ovlivňuje klíčení? Jestliže jsem nováček v pěstování kaktusů, kolik času bych měl počítat od výsevu po první klíčící rostlinky? Budu moc vděčný za jakékoliv tipy a rady, protože mám velkou chuť začít pěstovat vlastní kaktusy a chci se ujistit, že na to jdu správně.

142 slov
1.4 minut čtení
16. 8. 2024
Karolína Nováková

Semena kaktusů můžou klíčit od pár dnů až po několik měsíců, záleží fakt hodně na druhu a podmínkách. Třeba některé rychlejší se vyklíčí i za 1-2 týdny, ale většina to trvá kolem 3-6 týdnů. Já bych doporučil držet je na světlém místě, ale ne přímo na slunci, aby se nespálily. Jinak zalévat opatrně, stačí trochu vlhkosti, aby se substrát nezaplnil vodou. Teplota ideálně kolem 20-30 °C a vlhkost taky hrajou roli - měly by být spíš vyšší, tak zkus třeba zakrýt misku sklem nebo folii, ale nezapomeň větrat. Na začátku to chce trpělivost, takže když začneš, tak počítej tak 4-8 týdnů na první klíčky. Držím palce!

106 slov
1.1 minut čtení
5. 1. 2025
Bedřich Maleček