Meskalin.cz/Fórum/Jaké jsou nejběžnější druhy kaktusů pro začátečníky?

Jaké jsou nejběžnější druhy kaktusů pro začátečníky?

Jsem úplný začátečník a chci se pustit do pěstování kaktusů, ale nemám vůbec ponětí, jaké druhy by byly nejlepší na start. Slyšel jsem, že některé kaktusy jsou mnohem snazší na pěstování než jiné, ale nevím, které to jsou. Zajímalo by mě, jaké konkrétní druhy kaktusů doporučujete pro někoho, kdo s tím teprve začíná a nemá moc zkušeností. Rád bych věděl i něco o jejich základní péči, jako kolik světla potřebují, jak často je zalévat a jestli se dají pěstovat i v bytech s menším osvětlením. Myslíte si, že je dobré začít například s nějakými běžnými druhy jako jsou Echinopsis nebo třeba Ripsalis? A co třeba nějaké sukulentní rostliny, jak to mají s péčí? Budu vděčný za jakékoli tipy a rady od těch, kteří už mají nějakou zkušenost s pěstováním kaktusů a sukulentů. Jaké jsou vaše oblíbené druhy a proč? Díky moc za pomoc!

143 slov
1.4 minut čtení
8. 11. 2024
Dana Jelínková

Kaktusy jsou super pro začátečníky, protože většinou nepotřebují moc péče. Doporučuju začít s Echinopsis, to jsou ty kulaté kaktusy a kvetou fakt hezky. Další dobrá volba je třeba Mammillaria, je jich spousta a jsou dost odolný. Ripsalis je taky fajn, ale spíš je na vlhčí vzduch, takže pokud máš suchý byt, tak se radši drž těch klasických.
Světlo milujou, tak je dej na okno, ale pozor na přímý slunce, může se spálit. Co se týče zalévání, já je zalévám jednou za 2-3 týdny v létě a skoro vůbec v zimě. V zimě si dají pauzu a moc vody nechtěj. Sukulenty jsou podobný, ale u nich se taky dá hrát s vodou – většinou potřebují víc vláhy než kaktusy, ale ne moc.
Takže klidně zkus tyhle druhy, nejsou náročný a pomalu si zvykneš na to pěstování. Držím palce!

139 slov
1.4 minut čtení
5. 8. 2024
Vladimír Bednář