Meskalin.cz/Fórum/Jaké hnojivo je nejlepší pro kaktusy?

Jaké hnojivo je nejlepší pro kaktusy?

Zdravím všechny milovníky kaktusů a sukulentů! Mám takový dotaz ohledně hnojení našich malých zelených kamarádů. Jsem relativně nováček v pěstování kaktusů a chtěla bych zjistit, jaké hnojivo je vlastně to nejlepší pro tyto rostliny. Slyšela jsem o různých typech hnojiv, od tekutých po granulované, ale nejsem si jistá, co by pro kaktusy bylo ideální. Všude se píše něco jiného a já bych se ráda vyhnula chybám, které by mohly moje kaktusy poškodit nebo dokonce zabít. Jak často by se měly kaktusy hnojit? Mám také obavy z přehnojení, protože vím, že kaktusy nejsou tak náročné jako jiné rostliny. Mohli byste mi doporučit konkrétní značku nebo typ hnojiva, který by byl vhodný třeba pro růst nebo květ? A co třeba bio hnojiva? Pomůže to opravdu v jejich vývoji? Díky moc za všechny rady a tipy, moc mi to pomůže!

137 slov
1.4 minut čtení
27. 8. 2024
Zdeněk Hrdlička

Nejlepší hnojivo pro kaktusy je speciální hnojivo určené pro sukulenty a kaktusy, většinou mají vyšší poměr draslíku a nižší poměr dusíku. Můžeš zkusit tekuté hnojivo, třeba značky jako Cactus Jack nebo nějaké bio hnojivo na bázi mořských řas, to je fajn. Hnojíš je tak jednou za měsíc během vegetačního období, což je jaro a léto. V zimě bych to nedělal, kaktusy spí. S přehnojením opatrně, stačí málo. Můžeš se podívat na granulované hnojivo, to vydrží déle, ale nezapomeň ho dobře rozmíchat do substrátu. Rozhodně se vyhni běžným hnojivům pro květiny, ty jsou moc silné. Bio hnojiva jsou super, rostliny z toho mají víc živin a přírodního původu, ale zas to není nutnost. Tak hodně štěstí s kaktusy!

117 slov
1.2 minut čtení
4. 12. 2023
Patrik Zeman