Meskalin.cz/Fórum/Jaký sukulent je nejlehčí na pěstování?

Jaký sukulent je nejlehčí na pěstování?

Mám takový menší dotaz ohledně pěstování sukulentů. Vím, že sukulenty jsou obecně známé svou odolností a nenáročností na péči, ale zajímalo by mě, který konkrétní druh je opravdu ten nejlehčí na pěstování. Jsem úplný začátečník a zatím jsem se moc neodvážil do něčeho složitějšího, takže bych rád začal s nějakým jednodušším kouskem, který by mi neudělal problém. Slyšel jsem, že některé sukulenty jako třeba Echeveria nebo Aloe Vera jsou celkem v pohodě, ale nevím, jestli to je pravda. Co když by mi to umřelo hned na začátku? To bych asi nedal. Jaké máte zkušenosti s pěstováním? Jaký druh byste doporučili pro někoho, kdo se teprve rozkoukává v tomhle úžasném světě rostlin? Můžete sem napsat také tipy na to, jak se o ně starat a co všechno potřebují? Rád bych se ujistil, že vyberu správnou rostlinku, abych se nakonec nezklamal a měl radost z pěstování. Díky moc!

146 slov
1.5 minut čtení
17. 12. 2024
Irena Dostálová

Tak jo, jestli jsi úplnej začátečník, doporučil bych ti třeba Haworthii. Je fakt nenáročná a skoro to ani neumře, pokud jí občas zaliješ. Pak je tu i Sedum, to je další skvělá volba, roste jako z vody a zvládne i sucho. Echeverie jsou taky super, ale ty potřebujou víc světla, takže na to bacha.

Co se týče péče, tak sukulenty potřebujou hodně slunce, tak je dej na okno. Co se týče zalévání, tak radši míň než víc – nech je oschnout mezi zalitíma. A hliník by měl mít dobrou drenáž, jinak ti to může uhnívat. Takže lehká hlína na sukulenty a nějaký květináč s dírama na dně.

Jinak si dávej pozor na plíseň a přehřívání, ale když se o ně postaráš aspoň trošku, tak ti vydrží. Hlavně se neboj experimentovat a učit se – to k pěstování patří!

138 slov
1.4 minut čtení
10. 1. 2025
Ladislav Strnad