Meskalin.cz/Fórum/Jak se starat o vzácné rostliny, pokud nejsem zkušený pěstitel?

Jak se starat o vzácné rostliny, pokud nejsem zkušený pěstitel?

Mám doma pár vzácných rostlin, které jsem dostal jako dárek a vůbec nevím, jak se o ně správně postarat. Jsem úplný začátečník a z internetu jsem si přečetl hromadu informací, ale některé z nich se dost liší a já nevím, co je vlastně pravda. Mám například kaktus, který má být dost odolný, ale poslední dobou mu začínají žloutnout listy, což mě dost znepokojuje. Jak mám poznat, jestli mu třeba dávám moc nebo naopak málo vody? A co se světlem? Slyšel jsem, že některé rostliny potřebují přímé slunce a jiné zase stín. Jak to mám vlastně zjistit? Mám používat nějaké speciální hnojivo? A pokud ano, jak často? Dále mě zajímá, jestli existují nějaké obecné tipy na péči o vzácné rostliny, které bych měl mít na paměti jako úplný nováček. Jaký je vhodný substrát pro různé druhy sukulentů a kaktusů? Je třeba je přesazovat a kdy to udělat? Snad mi někdo z vás poradí a pomůže mi zachránit mé zelené miláčky, protože opravdu nechci, aby mi uschly nebo uhynuly. Díky moc za jakékoliv rady!

172 slov
1.7 minut čtení
31. 12. 2024
Lenka Matějková

Když máš vzácné rostliny, tak nejlepší je začít s jednoduchými pravidly. Kaktusy jsou fajn, ale pokud žloutnou, může to být buď přelití nebo málo světla. Zkus se podívat na substrát, měl by být dobře propustný. Nepoužívej klasickou hlínu, spíš něco na sukulenty nebo kaktusy. Pokud máš vodu, tak raději méně než víc – dej kaktusu napít až když je substrát suchý. Co se světla týče, kaktus miluje slunce, takže ho dej někam k oknu, kde bude mít dostatek světla. Hnojení zkus třeba jednou za měsíc během vegetačního období, ale ne moc, aby ses nedopustil přehnojení. A přesazování se dělá většinou na jaře, když vidíš, že už mu ten květináč nevyhovuje. Vydrž a sleduj je, každá rostlina je trošku jiná. Hlavně buď trpělivý a nezapomeň na to, že každý začátek je těžký.

131 slov
1.3 minut čtení
2. 10. 2024