Meskalin.cz/Fórum/Jaký substrát je nejlepší pro kaktusy?

Jaký substrát je nejlepší pro kaktusy?

Zdravím všechny milovníky kaktusů a sukulentů! Jsem úplný začátečník v pěstování těchto fascinujících rostlin a zatím se mi moc nedaří, i když se snažím. Vytvořil jsem si malou kolekci různých kaktusů, ale mám problém s výběrem toho správného substrátu. Je mi jasné, že kaktusy potřebují specifické podmínky, ale jaký typ substrátu je vlastně ten nejlepší? Slyšel jsem o různých směsích, jako jsou ty s pískem, perlitem nebo dokonce s kokosovým vláknem. Je nutné mít nějaké speciální složení, nebo stačí běžná zemina s trochou písku? A co drenáž? Jak důležitá je a jak ji nejlépe zajistit? Přemýšlím také, jestli se substrát liší podle druhu kaktusu, který mám. Například jestli jsou potřeby odlišné u kaktusů z pouště versus těch z horských oblastí. Rád bych věděl, co si myslíte o komerčních směsích určených přímo pro kaktusy. Oplatí se investovat do něčeho předpřipraveného, nebo by bylo lepší si substrát namíchat sám doma? Jaké máte zkušenosti vy? Děkuju za jakékoli rady a doporučení!

158 slov
1.6 minut čtení
4. 7. 2024
Lukáš Šebesta

Kaktusy potřebují hodně vzdušnou a propustnou zeminu, takže určitě nedoporučuji klasickou zahradní zeminu. Měl bys zvolit substrát s vysokým podílem písku nebo perlitu. To zajistí dobrou drenáž, což je pro kaktusy klíčový faktor – nesnášejí přemokření. Někteří lidé míchají substrát doma, třeba půl na půl s pískem a perlitem nebo s trochou kokosového vlákna, což je fajn, protože to udrží vláhu, ale zase moc nezadrží vodu. Komerční směsi pro kaktusy jsou taky dobrý, většinou už obsahují vše potřebný. Závisí to na druhu kaktusu, ale obecně na tom moc nezáleží. U horských kaktusů můžeš zkusit přidat víc hrubého písku. Takže buď si namíchej vlastní, nebo se spolehnout na hotovku, oboje funguje.

110 slov
1.1 minut čtení
5. 1. 2025
Štěpán Vlček