Meskalin.cz/Fórum/Jak často zalévat vzácné sukulenty?

Jak často zalévat vzácné sukulenty?

Zajímalo by mě, jak to vlastně je se zaléváním vzácných sukulentů. Mám doma pár krásných kousků, které jsem si pořídil a vyloženě se na ně těším, ale mám z toho trošku strach. Mám pocit, že je zalévám moc a bojím se, že je uškodím. Jak často by se měly tyto rostlinky zalévat? Je to závislé na ročním období, nebo na tom, jak moc slunce mají? Slyšel jsem, že sukulenty jsou docela odolné a nepotřebují tolik vody jako ostatní rostliny, ale co když jsem v tomhle ještě nováček? Měl bych se řídit nějakým konkrétním rozvrhem? Slyšel jsem o různých metodách zalévání, jako je namáčení nebo stříkání, ale nevím, co je nejlepší pro mé vzácné sukulenty. Jak poznám, kdy potřebují vodu? Mám jim třeba zkontrolovat půdu, nebo je lepší spolehnout se na svůj pocit? Možná máte zkušenosti s různými druhy sukulentů a jak reagují na vodu. Jak často byste doporučili zalévat ty své? A co třeba hnojení? Není to příliš komplikované? Díky za každou radu.

163 slov
1.6 minut čtení
22. 2. 2024
Milan Brychta

Zalévání sukulentů fakt záleží na víc věcech. Obecně platí, že je lepší je zalévat míň než víc. Takže pokud si nejseš jistej, radši počkej. V zimě většinou stačí zalít jednou za měsíc, zatímco v létě to může být klidně i jednou za 2-3 týdny, ale zase záleží na tom, jak moc slunce mají. Když je hodně slunce a teplo, tak se vysušujou rychleji.

Nejlepší způsob, jak zjistit, jestli potřebují vodu, je zkontrolovat půdu. Zasáhnout prstem do substrátu – pokud je suchý tak 2-5 cm dolů, tak je čas zalít. Naopak pokud je pořád vlhký, tak radši ještě počkej, aby se ti neukázaly kořeny nebo plíseň. Co se týče metod, namáčení je super – prostě dej květináč do vody a nech ho chvilku nasáknout.