Meskalin.cz/Fórum/Jaká je nejlepší výživa pro hydroponické rostliny?

Jaká je nejlepší výživa pro hydroponické rostliny?

Zdravím všechny pěstitele a milovníky rostlin! Jsem nováček v hydroponii a mám několik otázek ohledně výživy pro mé rostlinky. Chtěl bych se ujistit, že dělám vše správně. Jaké živiny jsou klíčové pro hydroponické pěstování? Četl jsem, že různé směsi hnojiv mohou ovlivnit růst a zdraví rostlin, ale jaký typ hnojiva je nejlepší? Mám se zaměřit na tekutá hnojiva nebo spíše na prášková? A jak často bych měl dodávat živiny do vody? Je třeba sledovat pH nebo EC hodnotu roztoku a co to vlastně znamená pro moje rostlinky? Taky by mě zajímalo, jestli se liší potřeby různých druhů rostlin, které pěstují hydroponicky. Například, jestli mají kaktusy nebo sukulenty jiné požadavky na výživu než bylinky nebo zelenina. Děkuji za všechny rady a tipy, moc se mi to hodí!

126 slov
1.3 minut čtení
2. 12. 2024
Hana Macková

Tak hele, co se týče výživy pro hydroponické rostliny, je to fakt důležitý. Ty nejlepší hnojiva jsou ty, co obsahují všechny potřebné živiny – tedy dusík, fosfor, draslík a další mikroelementy. Mnoho lidí doporučuje tekutá hnojiva, protože se lépe míchají s vodou a snadněji se aplikují. Prášková jsou fajn, ale musíš si dávat pozor na správné dávkování. Co se frekvence dodávání živin týče, většinou stačí jednou za 1-2 týdny, ale záleží na tom, jak rychle rostou. Sleduj pH (ideálně kolem 5.5-6.5) a EC (vodivost), to ti pomůže zjistit, kolik živin v roztoku máš. Různé rostliny mají různý požadavky – kaktusy a sukulenty potřebují méně živin než bylinky nebo zelenina. Takže si dej pozor na to, co pěstuješ a přizpůsobuj tomu výživu.

121 slov
1.2 minut čtení
20. 11. 2024
Eva Jonášová