Meskalin.cz/Fórum/Jak zjistit, kdy přesadit orchidej během sezóny?

Jak zjistit, kdy přesadit orchidej během sezóny?

Zajímalo by mě, jak vlastně poznám, kdy je ten pravý čas na přesazení orchideje? Vím, že to závisí na spoustě faktorů, ale někdy si prostě nejsem jistý. Mám několik orchidejí doma a některé se zdají být v pohodě, ale jiným se moc nedaří. Vidím, že kořeny některých jsou jakoby přeplněné v květináči a listy nevypadají úplně zdravě. Jaké signály bych měl sledovat? Jelikož jsem začátečník, tak bych chtěl vědět i to, jestli existují nějaká specifická období během roku, kdy je lepší orchideje přesazovat. Je to například na jaře po odkvětu nebo se to dá dělat i v jiné části roku? A co třeba, pokud se mi zdá, že rostlina je v klidovém stádiu? Může to být normální a mám čekat, nebo to znamená, že už je na čase s ní něco udělat? Také by mě zajímalo, zda je lepší přesazovat do většího květináče nebo zůstat u stejného rozměru. Jak temné nebo světlé místo je nejlepší pro novou půdu? Pokud někdo má nějaké zkušenosti s tímto tématem a může poskytnout nějaké rady nebo tipy, byl bych za ně moc vděčný. Děkuji!

180 slov
1.8 minut čtení
26. 9. 2024
Kateřina Kafková

Tak jo, přesazení orchidejí je dost důležité a není to zas tak složitý. Obecně platí, že nejlepší čas na přesazení je po odkvětu, většinou na jaře. Když vidíš, že kořeny jsou přeplněné nebo začínají vykukovat z květináče, tak je to jasný signál. Zdravé kořeny by měly být zelené a pevné, pokud jsou hnědé nebo suché, to není dobrý znamení.

Pokud se ti rostlina zdá v klidovém stádiu, můžeš klidně počkat na jaro, ale jestli máš pocit, že se něco děje špatně, asi ji radši zkontroluj. Co se týče velikosti květináče, lepší je zůstat u podobného rozměru, protože orchideje nemají rády příliš velký prostor.