Meskalin.cz/Fórum/Kolik vody potřebují malé sukulenty?

Kolik vody potřebují malé sukulenty?

Jsem nováček v pěstování sukulentů a dost mě to baví. Mám pár malých sukulentů, které se mi podařilo sehnat, a teď bych chtěl vědět, kolik vody vlastně potřebují. Slyšel jsem, že je důležité nepřelít je, ale jak poznám, kdy už si říkají o vodu? A co se stane, když jim nedám dostatek vody? Mohou být v suchu příliš dlouho? Zajímalo by mě také, jestli je lepší zalévat je více najednou a pak nechat úplně vyschnout, nebo raději méně častěji. Jaký je vlastně nejlepší způsob, jak kontrolovat vlhkost půdy u malých sukulentů? A co hnojivo, mají ho vůbec potřebovat, nebo je lepší se na to vykašlat? Celkově bych rád získal nějaké tipy a triky na péči o tyto rostlinky. Děkuju moc za rady!

122 slov
1.2 minut čtení
1. 8. 2023
Tereza Koutná

Sukulenty jsou super, ale je pravda, že s vodou se musíš držet zpátky. Obecně platí, že je lepší nechat je řádně vyschnout mezi zálivkami. Když máš malý sukulent, tak stačí zalít jednou za 1-2 týdny, ale záleží to na klimatu a ročním období. V zimě třeba skoro vůbec. Poznáš, že potřebují vodu podle listů – když začnou být měkké nebo se zkroutí, tak už si říkají. Naopak když mají hnědé okraje, tak jsi je asi přelil.

Co se týče sucha, tak vydrží nějakou dobu bez vody, ale dlouhodobě to není dobré. Ideální je zalít pořádně, aby byla půda mokrá, a pak nechat úplně vyschnout. Nezalévat každý den, to by byla pohroma.

S kontrolou vlhkosti půdy ti může pomoct prst – strč ho do země až k prvnímu kloubu. Když je půda suchá, tak stačí zavlažit. A hnojivo – na jaře trošku můžeš dát, ale většinou nejsou náročné a pokud máš dobrou půdu pro sukulenty, tak to zvládnou i bez něj. Zkrátka – mírnost a pozorování jsou klíčem k úspěchu! Držím palce!

169 slov
1.7 minut čtení
21. 8. 2024
Eva Kroupová