Meskalin.cz/Fórum/Jaký substrát je nejlepší pro pěstování kaktusů?

Jaký substrát je nejlepší pro pěstování kaktusů?

Jsem začátečník v pěstování kaktusů a chtěl bych se zeptat, jaký substrát je vlastně nejlepší pro jejich růst. Slyšel jsem, že kaktusy potřebují něco jiného než běžné květinové zeminy, ale nejsem si jistý, co přesně použít. Mám doma několik různých druhů kaktusů, a tak bych rád věděl, jestli existuje nějaký univerzální substrát, nebo jestli je lepší míchat různé komponenty. Zajímá mě také, jaké složení by to mělo mít, aby to bylo ideální. Zmínil jsem slyšel o písku a štěrku – je to pravda? Jaký poměr by měl být mezi těmito ingrediencemi? A co třeba rašelina nebo perlitu? Je to pro kaktusy vhodné? Dále by mě zajímalo, jestli se má substrát pravidelně měnit nebo doplňovat, abych zajistil správný růst a zdraví rostlin. Rád bych se vyhnul chybám, které by mohly způsobit hnilobu kořenů nebo jiné problémy. Děkuji za každou radu!

139 slov
1.4 minut čtení
20. 4. 2022
Božena Prokopová

Pro kaktusy je fakt důležitý mít správnej substrát, jinak tě čeká spousta problémů. Nejdůležitější je, aby to bylo dobře drenážní. Obecně se doporučuje míchat různý složky. Například, můžeš zkusit směs pískovité zeminy, štěrku a trochu rašeliny. Písek a štěrk pomůžou s odvodněním a rašelina dodá nějakou strukturu. Poměr by mohl být třeba 2:1:1 – dvě části písku, jedna část štěrku a jedna část rašeliny. Perlit je taky super, protože pomáhá udržovat vzdušnost substrátu.

Co se týče měnění substrátu, tak to není nutný dělat často. Kaktusy většinou nepotřebují častou výměnu, ale jednou za pár let to chce doplnit čerstvý substrát nebo zkontrolovat kořeny, jestli nejsou shnilý. Hlavně dej pozor na přelévání, to je pro ně smrtelný. Takže radši suchý substrát než mokrý. Snad to pomůže!

124 slov
1.2 minut čtení
10. 8. 2023
Monika Šilhavá