Meskalin.cz/Fórum/Jaké hnojivo je nejlepší pro kaktusy?

Jaké hnojivo je nejlepší pro kaktusy?

Zajímalo by mě, jaké hnojivo je vlastně nejlepší pro kaktusy. Jsem nováček v pěstování těchto fascinujících rostlin a mám doma několik druhů, ale nevím si rady s jejich výživou. Slyšel jsem, že kaktusy potřebují speciální hnojiva, ale jaká to jsou? Měly by být tekutá, nebo raději granulovaná? A jak často bych měl hnojit, aby se mi rostliny nezničily? Je nějaký konkrétní poměr živin, na který bych se měl zaměřit? Navíc, některé hnojiva prý obsahují hodně dusíku a to prý může být problém. Mám si dávat pozor na něco specifického? Jaké značky jsou doporučované mezi zkušenými pěstiteli? Vím, že každá rostlina může mít jiné potřeby, ale rád bych slyšel nějaké obecné tipy a rady. Děkuju za vaše názory a zkušenosti!

119 slov
1.2 minut čtení
25. 6. 2022
Marcela Švábová

Nejlepší hnojivo pro kaktusy je specializované hnojivo na sukulenty. Měl bys hledat hnojivo s nízkým obsahem dusíku, třeba něco jako 5-10-10 nebo 10-10-20, protože moc dusíku může způsobit, že kaktusy budou mít slabé kořeny a budou se víc vylučovat než růst. Tekuté hnojivo je fajn, protože ho můžeš snadno naředit a aplikovat během zalévání. Granulované si taky zaslouží pozornost, ale většinou to chce víc času, než se uvolní živiny. Hnojit bys měl tak jednou za měsíc během vegetačního období (jaro a léto) a klidně vynechat v zimě. Značky jako Cactus Juice nebo nějaký Universal Fertilizer pro sukulenty jsou často doporučované. Takže to shrnu: zaměř se na nízký dusík, hnojit v létě jednou za čas a uvidíš, že ti to poroste.

120 slov
1.2 minut čtení
14. 12. 2023
Jan Kubíček