Meskalin.cz/Fórum/Jak mám hnojit kaktusy, když začínají růst?

Jak mám hnojit kaktusy, když začínají růst?

Takže, přátelé, mám takovou otázku ohledně hnojení kaktusů. Jsem celkem nováček v pěstování těchto úžasných rostlin, a teď, když začínají růst po zimním spánku, jsem trochu zmatený, co s nimi udělat. Zjistil jsem, že hnojení je důležité, ale nejsem si úplně jistý, jak přesně na to. Slyšel jsem různé názory – někteří říkají, že je dobré používat speciální hnojiva určená pro kaktusy a sukulenty, ale já nevím, jestli je to nutné nebo jestli stačí nějaké univerzální hnojivo. Navíc mě zajímá, kdy je vlastně nejlepší začít hnojit – je to na jaře, když se začnou objevovat nové výhonky, nebo už dřív? A co se týče dávkování – jak moc toho vlastně kaktus potřebuje? Mám se bát, že bych ho mohl přehnojit? Jak poznám, že mu něco chybí? A co třeba frekvence hnojení – je lepší hnojit častěji s menšími dávkami nebo raději jednou za čas s vyššími dávkami? Omlouvám se za tolik otázek, ale chci pro své kaktusy udělat to nejlepší a doufám, že mi můžete nějak poradit. Děkuju moc!

169 slov
1.7 minut čtení
12. 1. 2025
Radek Macek

Tak kaktusy, co? Když začínají růst, tak to chceš na jaře začít hnojit. Ideální je použít speciální hnojivo pro kaktusy, ale univerzální taky může být, jen dej menší dávku. Hnojíš tak jednou za měsíc, ale pokud máš slabší hnojivo, tak klidně i častěji s menšími dávkami. Snaž se vyhnout přehnojení, to kaktusům moc nesvědčí. Když vidíš, že kaktus ztrácí barvu nebo je slabý, tak může potřebovat víc živin. Pamatuj, že v zimě hnojit vůbec nemá smysl – to mají spánek a energie si šetří. Takže jaro je ideál! A nezapomeň na vodu po hnojení, aby to všechno dobře absorboval.

99 slov
1 minut čtení
21. 1. 2025
Václav Vrba