Meskalin.cz/Fórum/Jaké světlo potřebují sukulenty, aby prospívaly?

Jaké světlo potřebují sukulenty, aby prospívaly?

Zajímalo by mě, jaké světelné podmínky jsou ideální pro sukulenty, aby se jim dařilo. Jsem nováček v pěstování těchto fascinujících rostlin a chtěla bych se ujistit, že jim poskytnu to nejlepší. Vím, že sukulenty pocházejí z oblastí s horkým sluncem, ale nejsem si jistá, jak to přenést do domácího prostředí. Mám okna na jih, takže tam je dostatek slunečního svitu během dne, ale bojím se, jestli by to pro ně nebylo příliš intenzivní. Je lepší je mít na parapetu nebo raději dál od okna? A co umělé osvětlení? Může být nějaký LED panel účinný pro růst sukulentů v zimních měsících? Navíc jsem slyšela, že některé druhy sukulentů mají různé požadavky na světlo – je to pravda? Jak poznám, že svým rostlinkám dávám správné množství světla? Co když začnou ztrácet barvu nebo se protahovat – znamená to nedostatek světla nebo naopak přemíru? Ráda bych se dozvěděla o různých druzích sukulentů a jejich specifických potřebách ohledně světla. Jaké tipy máte pro pěstování sukulentů doma tak, aby prospívaly a vypadaly zdravě?

168 slov
1.7 minut čtení
16. 11. 2024
Dominik Řezáč

Sukulenty potřebují hodně světla, ideálně tak 6-8 hodin denně. Okno na jih je super, ale pozor na přímé slunce, může je spálit. Zkus je mít na parapetu, ale dej pozor, jestli se nezdají spálené – pokud mají hnědé okraje nebo ztrácí barvu, tak to může být moc. Když se protahují, to znamená, že chtějí víc světla. Některý druhy jsou náročnější než jiný, tak je dobrý se podívat na specifika těch tvých. Umělý LED panel může být fajn v zimě, hlavně když nemáš dostatek přirozeného světla. Zas ale dej pozor na intenzitu. Prostě sleduj svoje rostliny, ony ti řeknou, co potřebují. Vypadá to jako věda, ale nakonec je to o tom experimentovat a najít pro ně to pravý místo.

118 slov
1.2 minut čtení
18. 1. 2025
Lenka Tichá