Meskalin.cz/Fórum/Jaký typ hnojiva je nejlepší pro sukulenty?

Jaký typ hnojiva je nejlepší pro sukulenty?

Zajímá mě, jaké hnojivo je ideální pro sukulenty. Jsem úplný začátečník a zatím jsem si moc nevšiml, že by moje sukulenty rostly nějak extrémně rychle, ale mám pocit, že jim něco chybí. Slyšel jsem různé názory – některé lidi říkají, že je potřeba speciální hnojivo na sukulenty a kaktusy, zatímco jiní radí používat klasické univerzální hnojivo. Jak to vlastně je? Myslíte si, že by mělo být hnojivo s vyšším obsahem draslíku nebo fosforu? Je lepší použít tekuté hnojivo, nebo raději granule? A co frekvence hnojení – dělám to správně, když hnojím jednou za měsíc? Vím, že sukulenty by neměly mít příliš živin, ale kolik je vlastně akorát? Měly by se hnojit hlavně během vegetačního období nebo je vhodné i v zimě? Chtěl bych se ujistit, že dělám vše správně pro zdravý růst mých rostlin. Jaké máte zkušenosti s hnojením sukulentů a jaké značky nebo typy doporučujete? Děkuju za každou radu!

150 slov
1.5 minut čtení
3. 5. 2022
Jakub Hájek

Hnojivo pro sukulenty a kaktusy by mělo být spíš slabší, takže něco jako hnojivo s nízkým NPK poměrem (třeba 5-10-10) je fajn. Tekuté hnojivo je super, protože se snadno aplikuje a rychle se vstřebává. Granule jsou taky v pohodě, ale trvá jim déle, než začnou fungovat. Co se frekvence hnojení týče, jednou za měsíc během vegetačního období je dostačující, ale v zimě to radši vynech, protože rostliny spí. Draslík je pro sukulenty důležitý, ale fosfor moc nepotřebujou. Je to takový balanc – moc živin škodí. Některé značky na trhu jsou docela dobré, zkuste něco od BioBizz nebo nějaké speciální hnojivo pro sukulenty. Jenom to s hnojením nepřehánějte – míň je víc.

111 slov
1.1 minut čtení
20. 7. 2024
Daniel Jedlička