Meskalin.cz/Fórum/Kdy je správný čas přestat hnojit rostliny na podzim?

Kdy je správný čas přestat hnojit rostliny na podzim?

Zajímalo by mě, kdy vlastně přestat hnojit rostliny na podzim. Vím, že každá rostlina má své specifické potřeby, ale mám pár kaktusů a sukulentů a chci se ujistit, že jim dávám tu správnou péči. Vždycky se říká, že na jaře a v létě by se mělo hnojit víc, ale co podzim? Jak poznám, kdy je ten správný čas? Měl bych se řídit teplotou, nebo spíš tím, jak vypadají rostliny? Je důležité sledovat i světelné podmínky, nebo je to spíš o tom, jak často zalévám? Taky jsem četl, že některé rostliny se připravují na spánek a potřebují méně živin. Jak to vlastně funguje? Možná bych měl trochu zpomalit s hnojením už v září, ale nevím, jestli to bude dost brzy. Co vy na to? Kdy jste přestali hnojit vy? Může mít hnojení na konci podzimu ještě nějaký smysl, nebo by to mohlo spíš uškodit? Jsem docela nováček v pěstování exotických rostlin a potřebuji radu od zkušenějších pěstitelů. Děkuji!

157 slov
1.6 minut čtení
5. 5. 2024
Anna Kočová

Takže, co se týče hnojení sukulentů a kaktusů na podzim, většinou se doporučuje přestat s hnojením tak v září nebo začátkem října. Jakmile začnou dny být chladnější a rostliny přestanou aktivně růst, je to jasný signál, že už potřebuji méně živin. Měj na paměti, že jak se zkracují dny a ubývá světla, rostliny se vlastně připravují na spánek a v té době nemají energii na přijímání hnojiv. Zároveň sleduj, jak vypadají – pokud se jeví unavené nebo zpomalené, tak už jim dávej pokoj. Hlavně nečekej do zimy, hnojení později by mohlo spíš uškodit, než pomoct, protože to podporuje růst v době klidu. Takže klidně zpomalit už v září je super nápad!

111 slov
1.1 minut čtení
26. 6. 2024
Zdeňka Štěpánová