Meskalin.cz/Fórum/Jak správně oddělit odnože kaktusu?

Jak správně oddělit odnože kaktusu?

Jsem nováček v pěstování kaktusů a už si trochu připadám jako chovatel těchto úžasných rostlin. Nedávno jsem si všiml, že některé moje kaktusy začínají mít odnože, a to mě přivedlo k otázce, jak je správně oddělit. Vím, že to může být důležité pro jejich zdravý růst a množení, ale mám strach, abych jim neublížil. Jak tedy v takovém případě postupovat? Mám použít nějaké speciální nástroje, nebo stačí obyčejný nůž? A co je nejlepší doba na oddělování odnoží? Měli bychom je odstranit, když jsou malé, nebo je lepší počkat, až vyrostou? Jak se postarat o oddělené odnože po jejich odstranění? Je dobré je nechat uschnout před výsadbou, nebo je můžu hned zasadit do nového květináče? Děkuji všem za rady a tipy, budu moc vděčný za jakékoli zkušenosti s oddělováním odnoží. Také by mě zajímalo, jestli existují nějaké konkrétní kaktusy, u kterých je to snazší než u jiných. Jaké máte zkušenosti s tímto procesem?

152 slov
1.5 minut čtení
7. 3. 2022
Filip Dušek

Oddělování odnoží kaktusu je docela jednoduchý proces, ale chce to trošku opatrnosti. Doporučuji použít ostrý nůž nebo skalpel, aby jsi nepoškodil mateřský kaktus. Nejlepší doba na oddělení je na jaře, když začínají růst a mají už nějakou velikost, tak 3-5 cm jsou fajn. Když jsou moc malé, je lepší počkat, až trochu povyrostou.

Po odříznutí odnože ji nech na pár dní uschnout, aby se rána zahojila a nezhnila v substrátu. Pak ji zasadíš do nového květináče se speciálním substrátem pro sukulenty nebo kaktusy. Hned po zasazení ji moc nehnoj a nepolévej, dej jí čas, ať si zvykne. Co se týká konkrétních kaktusů, tak třeba Echinopsis nebo Mammillaria se množí docela snadno. Držím palce, ať se daří!

115 slov
1.2 minut čtení
21. 4. 2024
Vojtěch Strnad