Meskalin.cz/Fórum/Jak a čím hnojit mé orchideje?

Jak a čím hnojit mé orchideje?

Jsem poměrně nováček v pěstování orchidejí a poslední dobou jsem si všimla, že moje rostliny nevypadají tak zdravě, jak bych si představovala. Chtěla bych se zeptat, jak správně hnojit orchideje, abych jim dodala to, co potřebují pro růst a kvetení. Zjistila jsem, že existuje spousta různých hnojiv, ale opravdu nevím, které je pro moje orchideje to pravé. Existují nějaké speciální směsi nebo přírodní hnojiva, která by byla lepší než ta chemická? Jak často bych měla hnojit? A mám vůbec některé období vynechat? Moje orchideje jsou v květináči s kůrou a mám pocit, že potřebují hodně živin, ale opravdu si nejsem jistá, co dělat. Také by mě zajímalo, jestli je dobré hnojit i v zimě, když většina rostlin odpočívá. Taktéž jsem četla o zálivce a jestli je lepší hnojit při zálivce nebo mezi tím. Každopádně bych byla ráda za každou radu nebo zkušenost, kterou máte. Děkuji!

145 slov
1.5 minut čtení
24. 6. 2020
Vladimíra Hlaváčová

Hnojení orchidejí je celkem důležitý krok, pokud chceš, aby ti krásně kvetly a byly zdravé. Většina lidí doporučuje speciální hnojiva pro orchideje, která najdeš v zahradnictví. Tyhle hnojiva mají obvykle vyvážené poměry živin a jsou navržená přesně pro tyhle rostliny. Při hnojení se hodí dodržovat pravidlo 20-20-20, což je takový základ. Zkus hnojit jednou za měsíc během aktivního růstu, což je většinou jaro a léto. V zimě to můžeš klidně omezit nebo úplně vynechat, protože většina orchidejí odpočívá a tolik živin nepotřebují.

Co se týče zálivky, ideální je hnojit zároveň se zálivkou, protože tím se živiny lépe dostanou ke kořenům. Pokud máš kůrový substrát, ten dobře odvádí vodu, takže dávej pozor na přehnojení. Někdo preferuje používat přírodní hnojiva jako kompost nebo výluh z kopřiv, ale to už je spíš na tobě.